Váš zubní lékař jistě ocení:

  • Když do ordinace přijdete s vyčištěnými zuby, nejedli jste předtím česnek a podobné druhy potravin, a také jinak udržujete dobrou tělesnou hygienu, neboť u zubaře bývá kontakt často opravdu blízký. Pokud nemáte možnost vyčistit si zuby před cestou do ordinace, můžete to většinou dohnat v hygienickém koutku, nebo sociálním zařízení zubní ordinace. Přijďte v takovém případě přiměřeně dříve.

  • Když docházíte na dohodnuté návštěvy přesně (tj. nejlépe o 5-10 minut dříve). Budou vám za to vděčni nejen lékař a sestra, ale také pacienti, kteří přijdou po vás. Jestliže předpokládáte, že se nebudete moci dostavit vůbec nebo jen se zpožděním, dejte o tom prosím včas do ordinace vědět. Potřebu změny či zrušení termínu je vhodné hlásit minimálně 2 pracovní dny předem.

  • Když udržujete trvale dokonalou ústní hygienu a obecně se chováte tak, aby to vašim zubům a dásním neškodilo (kouření…). Nejen vás těší, když zubním lékařem zhotovená práce vypadá i po letech „jako nová“!

  • Když pravidelně v půlročních intervalech docházíte na preventivní prohlídky. Dlouhodobá úspěšnost mnoha prací, zubních náhrad a implantátů záleží na pravidelné pečlivé kontrole chrupu i úrovně vaší ústní hygieny.

  • Když před ošetřením vyslovíte svá přání a představy, neboť později už se většinou nedá nic změnit.

 

Důvěra jako základní prvek vztahu s lékařem

Ve vztahu s lékařem je velmi důležitá důvěra.

Důvěřovat vlastnímu lékaři, jeho schopnostem a jeho práci.

Důvěra pochopitelně nevznikne ze dne na den, ale vytváří se postupně. K lékaři, který má pochopení pro vaše obavy, potřeby a touhy, který vám jako laikovi srozumitelně vysvětluje prováděné výkony, který k vám je citlivý a máte z něj pocit důkladnosti a solidnosti - k takovému lékaři nepochybně získáte skutečnou důvěru spíše, než k „technokratovi“, který s vámi nekomunikuje nebo nesrozumitelné mumlá odborné výrazy.

Váš zubní lékař je na tom podobně jako vy: váží si vaší důvěry, protože si dobře uvědomuje, že ochota ke spolupráci může vyrůstat právě jen ze vzájemné důvěry. Navíc si vás cení jako svého „věrného pacienta“ a „stálého zákazníka“ - také on má radost, když může i po letech vidět úspěchy své práce a když vás nezná jen jako toho, kdo přichází jen jednou za několik let s bolestmi a oteklými tvářemi…

 

Čeho si cení zubní lékaři na svých pacientech?